fredag 29 juli 2011

Skogspromenad

Igår så tog Fröken My´s semester slut; jobb med matte blev det.

Eller jobb och jobb, Fröken My tyckte det var ganska skönt att se sig om i skogen och trampade på bra efter mig trots att hon går barfota. Lite "fnurr" här och där bara för att tala om att hon var med och inte hade sett skogen på länge. Dessutom stannade jag och plockade kantareller här och där och då kunde ju Fröken My beta.

Dessutom tyckte jag att hon gick konstigt fram; som om hon gick på lina. Självklart börjar jag oroa mig lite direkt och fundera på vad det kan bero på, är det någon gammal skada som nu visat sig efter vilan, har hon alltd sett ut så där, eller? Nåja, det blev lite bättre när hon värmt upp och eftersom vi ska fortsätta i samma anda framöver så får det bli vänta och se ett tag. Kanske är det en mindre smäll, kanske lite stela muskler och så länge vi skrittar i skogen så tror jag inte att det blir värre av att avvakta. Veterinären måste ju ändå komma ut om ett tag för att ultraljuda.

Det är så härligt att ha tanten hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar