onsdag 28 september 2011

Någon som vill imponera

Jag har varit på semester och tittat på massor med underbara hästar. Må hända känner sig Fröken My något åsidosatt för när jag red henne idag jobbade hon hårt på att visa vilken duktig häst hon var. Trots att vi "bara" hade dressyrbettet skötte hon sig ypperligt ute - annars har hon en tendens att bli lite stark när hon har för mycket energi och att det blåste idag hjälpt verkligen inte till för att lugna ner henne. Så, jag är stolt, fin form, en häst som bara blev bättre och bättre - vilken skillnad det blev med skor!

Att hon dessutom kom till grinden i galopp bara jag vissalde på henne och gnäggade bara hon såg mig gjorde inte besöket sämre. Möjligen kan det ha berott på att kompisen var ute och reds (fast inte ens då brukar hon betee sig på detta sätt. Det är dagar som denna som gör det värt att ha egen häst, som gör det värt att ha ont om pengar ibland, som gör det värt att ta cykeln till stallet mitt i vintern och ge sig ut på en ridtur i mörkret. Dagar som denna som gör att man orkar med allt annat runt omkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar