söndag 22 maj 2011

Förkylning II

Så, förkylningen blev allt värre under gårdagen och när maken kom hem från en heldag med segelbåten var jag ganska matt. Tog faktiskt bilen till stallet och sedan en lugn tur på Fröken My. Lugnt, stilla, bara vi barbacka tog vi oss fram där det knappst fanns stigar. Enormt grönt och vackert i en stilla skog när solen började sjunka. Svårt att slå på alla fronter. En tranan trumpetade sorgset och både jag och Fröken My undrade vad det var. Tills vi såg den och den flög sin väg.

Väl hemma blev det tidigt i säng; jag som tänkt sitta och bara umgås med maken, en lugn stund när vi knappt setts på hela dagen (eler veckan). Efter en kort stund gav jag upp - ville bara sova. Inte för att sömnen kom så lätt - förkylningen hindrade.

I morse hade ögonen nästan kletat ihop och näsan var tjock liksom halsen. Konstig nog kände jag mig förvånansvärt bra i form efter frukost. Åkte glatt upp till stallet, mockade och sedan slog tröttheten till. Satt och sov/läste mot stallet nästan en timme innan det var dags att göra i ordning Fröken My. Tömkörningslektion.

När Mariah kom för att ta bilder sa hon "Ingrid med röda mulen". En ganska bra beskrivning över läget just nu. Dessutom är jag trött och seg, det blir inte mycket mer aktion här idag om jag får bestämma. Vad gör man inte för att få ta lektion? Fast ärligt talat trodde jag inte att jag var riktigt så här dålig. I alla fall gick lektionen bra, även om hon borde krökt lite mer i nacken.

Bonus! Jag behövde knappt snyta mig alls medan jag tömkörde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar