onsdag 27 april 2011

I mina fickor

Som stalltjej gäller det att ha mycket bra saker i fickorna. En stalljacka kan aldrig ha för mycket fickor och oftast är det fickorna som gått sönder först på min jacka. Anledning? Konstant överfyllda.

Här är vad jag hittade vid en inventering när det var lite kallare ute:

  • Tjock mössa
  • Tjocka vantar
  • Fleece vantar
  • Ytterligare ett par tunna vantar, trodde nog jag hade tappat en fleecevante
  • Mobiltelefon
  • Husnycklar
  • Bilnycklar
  • Nappen sonen tappade senast han var här och som ännu inte kommit ur min ficka
  • Gängtapp – användes för att ta sig in i spånbalen för några dagar sedan.
  • Batteriet till pannlampan. Laddat och klart!
  • Diverse hushållspapper, bättre begagnat.
  • Ett hål i thermobyxorna (borde nog laga/ej lägga nycklarna här)
Så, högst upp på min prioritet vid köp av stalljacka står - just det - många , stora fickor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar