torsdag 31 mars 2011

Sadelleverans

Måste säga att det gick oväntat snabbt att få hem sadeln, 5 arbetsdagar tills jag hade den hemma hos mig, hela vägen från Tyskland. Dessutom kom det ett extra sadelöverdrag som jag tydligen fått gratis. Kunde de inte sagt det så jag sluppit köpa ett?
Första testet blev redan samma kväll – så klart. Problemet var bara att försöka transportera allt så försiktigt att man kunde prova utan att det syntes. Mängder med lappar, garantier och plastpåsar kom att ligga hemma i dagar efteråt. Inte lätt att försöka rida med alla dessa saker hängades i vägen överallt.

Allt kändes dessutom jättekonstigt - inte alls som AnnSofies sadel - vad hade hänt? Hade den känts så här när jag provade hade jag inte köpt... Förhoppningsvis var det bara ett "inridningsproblem". Redan nästa dag kändes det som tur var bättre och när det nu har gått lite tid kan jag säga att köpet blev bra. Fröken My är nöjd(are) och har börjat sätta muskler igen. Dessutom har jag lyckats sy ett extra schabrak i ett härligt mönstrat tyg - ingen lär ha något liknande.

Självklart räckte det inte heller med att köpa sadeln, det blev sadelgjord och en brösta också. Snart ska jag köpa nya säkerhetsstigbyglar när jag byter från vinterns värmande trästigbyglar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar